Skip to main content

Posts

Showing posts from December, 2017

190 - PERSIAPAN SEKOLAH ANAK DARJAH 1

Bismillahirrahmanirrahim
2018 anak kita baru nak masuk darjah 1. Anak orang lain dah masuk darjah 4. Nak buat macam mana, rezeki masing-masing Allah yang bagi kan. Alhamdulillah. Imaan Maryam dah nak masuk 7 tahun. Cepat masa berlalu. 2011 punyalah payah nak keluarkan budak bertuah ni. 12 jam akak tahan contraction sakit kena induce. 2x beb. Siapa yang pernah induce tahulah azabnya induce. 'Rezeki' akak 2x beranak kena induce. Maryam dan Sofea. Masa Sarah je tak kena, tu pun 9 jam menahan sakit.Ok bila anak kita baru nak melangkah masuk sekolah rendah, dia punya nervous takde pun. Sebab umminya percaya Imaan Maryam boleh survive. Kikiki. Cuma umminya la excited nak prepare keperluan sekolah. Dok tanya orang itu ini. Google sana sini. Allah.. mak2 dulu takde pun lorat nau. Anak depa berjaya juga jadi orang. Zaman dah berubah kawan. Bulan 11 je kami laki bini dah mula beli baju sekolah, kasut sekolah, beg sekolah. Beli awal senang. Tak perlu berebut masa bulan 12 mesti lagi havoc